بیش از ۲۵ درصد گوشی‌های تلفن همراه در جهان به دلیل استفاده کاربران آنها از ۲۰ رمزی که در این مطلب به عنوان «لیست پراستفاده‌ترین رمزهای گوشی در جهان» مشاهده می‌کنید به راحتی قابل بازکردن و قفل‌گشائی هستند.

تارا ویلر یکی از کارشناسان موسسه امنیتی SANS که یکی از بزرگترین سازمان‌های امنیت سایبری در جهان است، لیستی از پراستفاده‌ترین رمز گوشی های مورد استفاده کاربران تلفن همراه در جهان به اشتراک گذاشته است که در تحقیقات این موسسه به دست آمده است.

برخی از رمز گوشی های استفاده شده در این لیست تعجب‌آور نیست، اما برخی رمز عبورهای ترکیبی و چندگانه در میان آنها وجود دارد که شخصا انتظار حضور آنها را نداشتم!

این به این معنی است که از هر چهار گوشی تلفن همراه در جهان که با این ۲۰ پسورد آنها را امتحان کنید، قفل یکی از آنها به احتمال فراوان با یکی از این پسوردها باز خواهد شد! لیست پراستفاده‌ترین پسوردهای گوشی تلفن همراه در جهان شامل پسوردهای زیر است.

لیست پراستفاده‌ترین پسورد تلفن همراه در جهان

۱۲۳۴
۱۱۱۱
۰۰۰۰
۱۲۱۲
۷۷۷۷
۱۰۰۴
۲۰۰۰
۴۴۴۴
۲۲۲۲
۶۹۶۹
۹۹۹۹
۳۳۳۳
۵۵۵۵
۶۶۶۶
۱۱۲۲
۱۳۱۳
۸۸۸۸
۴۳۲۱
۲۰۰۱
۱۰۱۰

اگر پسورد یا رمز گوشی شما نیز در این لیست حضور دارد بهتر است هرچه سریعتر نسبت به تغییر آن اقدام کنید و ترجیحا آن را به یک پسورد شش رقمی تغییر بدهید که حدس زدن آن با توجه به روش‌های نرم‌افزاری معمول سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود.

آموزش تغییر رمز گوشی آیفون و اندروید

در آیفون برای تغییر پسورد گوشی خود کافیست به تنظیمات رفته و به سراغ بخش Face ID & Passcode پس از آن به دنبال Change Passcode باشید و با باز کردن آن ابتدا رمز قدیمی یا همان رمز فعلی خود را وارد کنید و پس از آن رمز جدید خود را وارد و کار را تمام کنید.

در اندروید نیز کافیست در تنظیمات گوشی خود به سراغ بخش Security بروید و با توجه به رابط کاربری گوشی خود به دنبال بخش تغییر رمز عبور قفل صفحه نمایش بگردید.